Rady autora webu a redaktora galerie

Pokud jste zvědaví, co všechno na těchto stránkách můžete najít a jak s nimi zacházet, dovolte mi je v krátkosti představit.

Co všechno nabízí záložka E-SHOP?

Náš e-shop je oproti jiným internetovým stránkám relativně chudý, neboť nabízí pouze jedinou položku, zato je to však artikl, který nejspíš jinde oficiálně neseženete – učebnici PATOLOGIE totiž neplánujeme distribuovat skrze žádnou ze sítí knihkupectví. V e-shopu si můžete zvolit počet kusů (při hromadném nákupu ušetříte za dopravu), způsob dopravy a platby. Také zde najdete kontakty na nakladatelství pro případ, že byste měli jakékoli specifické požadavky na objednávku.

K čemu je záložka GALERIE, když se do ní není možné dostat?

Tato učebnice přichází s novým konceptem. Patologie je zejména morfologický obor, a tak i při jejím studiu je potřeba se dívat, jak co vypadá. Kdybychom však měli veškerou bohatou fotodokumentaci, kterou jsme pro vás jako důležitou součást učebnice připravili, vměstnat do knihy, zvětšil by se její rozsah asi na 4000 stran a ještě by utrpěla kvalita fotografií. Proto jsme se rozhodli v knize ponechat pouze kresby a schémata, která vytvořil malíř a patolog v jedné osobě – dr. Jan Balko, a veškeré fotografie budou umístěny právě na těchto stránkách, a to v záložce GALERIE. A protože jsou součástí knihy, jsou chráněny heslem, které najdete na úvodních stranách knihy.

V případě, že heslo máte, ale stránka se ani po jeho zadání nezpřístupní, jedná se nejspíše o technickou chybu. Této chyby jsme si již všimli a zčásti ji odstranili, některé verze internetových prohlížečů však stále vzdorují. V takovém případě zkuste obnovit stránku včetně obnovení souborů v mezipaměti pomocí klávesové zkratky Ctrl + F5 (tato zkratka je užitečná i pro případ, kdy máte pocit, že se vám stránka nezobrazuje graficky správně, neboť při obnovení dojde i k opětovnému načtení kaskádových stylů), případně můžete zkusit po zadání hesla přejít na některou z kapitol v menu galerie, která už by se měla zobrazit normálně.

Knihu už mám, jak s GALERIÍ nejlépe zacházet?

Možností je několik a jsou jistě intuitivní. V kapitolách učebnice jsou u jednotlivých jednotek „foťáčky“ s číselným označením. Stejně tak v GALERII naleznete seznam kapitol a na stránce každé kapitoly je pak jednak seznam jednotlivých „foťáčků“, přičemž každý odkazuje na svoji skupinu fotografií, jednak i přehled všech fotografií dohromady, které k příslušné kapitole náleží. Při kliknutí se fotografie zvětší a zobrazí se podrobnější popisek.

Další možností je využít vyhledávací pole v záhlaví stránek. Když do modrého pole se symbolem foťáčku zadáte číslo „foťáčku“ z učebnice, přesměruje vás přímo na příslušnou skupinu fotografií. Stejně tak lze přecházet na celé kapitoly. Pokud chcete vyhledat všechny fotografie napříč kapitolami, které obsahují v popisku určité slovo, využijte šedé vyhledávací pole. (Počet zobrazených výsledků je omezen na 50, abychom zabránili technickým komplikacím v případě zadání příliš obecného textového řetězce.)

A copak je to COPAK JE TO NA OBÁLCE?

Obálka učebnice PATOLOGIE není jen pouhou obálkou, ale je uměleckým dílem. Je tak trochu protiváhou, tak trochu doplňkem toho, co na vás čeká uvnitř knihy. Proč obálka vypadá tak, jak vypadá, a kdo za dílem stojí, se dozvíte právě v této sekci.

Je ještě něco, co bych mohl na stránkách hledat?

Jak to tak bývá, odpověď na takto položenou otázku samozřejmě zní „Ano“. Najdete zde kromě galerie i další suplementární materiály, obsahující především tabulky různých laboratorních a molekulárních vyšetření a jejich výsledků, které byly zkrátka pro přehlednost učebnice až příliš obsáhlé. A pak také rejstřík a obsah učebnice, abyste mohli informace v učebnici hledat ještě snadněji.

A co na stránkách ani s odstupem času nenajdu?

Výčet toho, co na stránkách rozhodně nenajdete, by byl dlouhý, ale za zmínku stojí především asi to, že na stránkách nenaleznete ani po zadání hesla kompletní online verzi učebnice. Kniha vychází pouze v tištěné verzi rozdělené do tří svazků, aby i přes to, že je nabitá informacemi, byla zároveň i příjemná na manipulaci.

— Miroslav Koblížek —